Οι WebHippies μοιράζονται μαζί σας, τα 3 συχνότερα και μεγαλύτερα λάθη που κάνουν τα eshops στις facebook σελίδες τους, και που τους οδηγούν καθημερινά σε μείωση των πωλήσεων τους.
1) Το πρώτο λάθος, το οποίο θα έχετε παρατηρήσει και εσείς οι ίδιοι είτε στην δική σας σελίδα είτε στον ανταγωνισμό σας, είναι το πόσο δύσκολο είναι για τον χρήστη να φτάσει στην σελίδα αγοράς ενός προϊόντος, που βλέπει και του αρέσει. Τα περισσότερα eshop ανεβάζουν καθημερινά αναρτήσεις στον τοίχο τους, με ένα ή περισσότερα προϊόντα, τα οποία σχεδόν ποτέ δεν συνοδεύονται, με το απαραίτητο link, που οδηγεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα.
Έτσι έχουμε συνήθως κάτω από τις αναρτήσεις, σχόλια και ερωτήσεις τύπου “που μπορώ να βρω το προϊόν” “πόσο κοστίζει” κτλ. Ερωτήσεις, που στην καλύτερη των περιπτώσεων θα απαντηθούν την επόμενη μέρα, την στιγμή που ο δυνητικός σας πελάτης, έχει ήδη φύγει από το mood της αγοράς.
Πολύ συχνό φαινόμενο επίσης, είναι οι διαχειριστές των facebook page, να αναφέρουν ΜΟΝΟ το κεντρικό url του ηλεκτρονικού καταστήματος. Για παράδειγμα έχετε ένα eshop με ρούχα, ανεβάζετε μια ανάρτηση, με ένα φόρεμα και γράφετε “βρείτε το στο eshop μας” το οποίο δημιουργεί πάλι το ίδιο πρόβλημα στους χρήστες.
Τους βάζετε σε μια άσκοπη διαδικασία, να ψάχνουν μόνοι τους, να βρουν ανάμεσα σε 100 ή περισσότερα προϊόντα, αυτό το συγκεκριμένο φόρεμα, που τους τράβηξε την προσοχή. Σκεφτείτε και μπείτε στην θέση των δυνητικών σας πελατών και Προσπαθήστε στο μέλλον να είστε όσο πιο συγκεκριμένοι γίνεται. Όταν ανεβάζετε την φωτογραφία ενός προϊόντος ή ένα κολάζ με προϊόντα, να αναφέρετε πάντοτε τους συνδέσμους των συγκεκριμένων προϊόντων.
2) Το δεύτερο λάθος που συναντάμε όλο και πιο συχνά, είναι η υπερβολική χρήση hashtags και άλλων call to action, στην ίδια ανάρτηση.
Το σύμβολο #, που ονομάζεται και Hashtag (ετικέτα), χρησιμοποιείται για να επισημαίνονται λέξεις-κλειδιά ή θέματα. Προσθέτοντας λοιπόν το σύμβολο # πριν από μια σχετική λέξη-κλειδί ή φράση (χωρίς κενά) η ανάρτηση σας θα “κατηγοριοποιηθεί” αυτόματα, με αποτέλεσμα εάν εσείς ή κάποιος άλλος κάνει κλικ σε μια λέξη με # σε οποιοδήποτε μήνυμα, θα εμφανιστούν και όλες οι υπόλοιπες αναρτήσεις που έχουν επισημανθεί με αυτήν τη λέξη-κλειδί.
Επειδή λοιπόν τα hastags είναι ουσιαστικά σύνδεσμοι, καλό θα ήταν να μην χρησιμοποιούνται, πάρα πολλά και ειδικά στις αναρτήσεις, που θέλουμε ο χρήστης να δώσει βάση, και να κάνει κλικ σε κάποιο άλλο link που έχουμε βάλει. Για παράδειγμα όταν θέλετε να προωθήσετε ένα κολάζ με 3 προϊόντα, έχετε ήδη μια ανάρτηση με 3 call to action προς τον χρήστη, εάν σε αυτά προσθέσετε ακόμη 4 hashtag, ο χρήστης θα μπερδευτεί από τον όγκο και το πιθανότερο είναι να μην κάνει κλικ εκεί που θέλετε.
Ένας γενικός κανόνας που θα σας βοηθήσει είναι να θυμάστε να μην ξεπερνάτε συνολικά τα 4-5 call to action σε κάθε ανάρτηση σας.
3) Τέλος πολύ μεγάλα λάθη γίνονται στην επιλογή των φωτογραφιών και του κειμένου που συνοδεύουν τις αναρτήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων, στις facebook σελίδες τους. Ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, αναρτήσεις μόνο στα Αγγλικά και συνήθως με λάθη, χλιαρές εικόνες, λάθος μέγεθος και λόγος φωτογραφιών και πολλά άλλα.
Όσον αφορά το κείμενο προσέξτε τα παρακάτω:
Το κείμενο που θα συνοδεύει τις αναρτήσεις σας, καλό θα ήταν να είναι γραμμένο στα Ελληνικά, αν το κοινό του eshop σας είναι Ελληνικό και στα Αγγλικά εάν παραδίδετε σε άλλα μέρη του κόσμου.
Πριν ανεβάζετε οτιδήποτε φροντίστε να κάνετε ορθογραφικό έλεγχο και να διαβάσετε δυνατά το μήνυμα σας, ώστε να σιγουρευτείτε ότι βγάζει νόημα.
Το κείμενο σας θα πρέπει να είναι σύντομο και περιεκτικό (2-3 γραμμές), γραμμένο σε φιλικό άμεσο τόνο και με κάποιο call to action (λέμε στον χρήστη μας τι θέλουμε να κάνει)
Τέλος Μπορείτε να εμπλουτίζετε τις αναρτήσεις σας με emoticons ώστε να δώσετε έμφαση σε κάτι που γράφετε ή να δημιουργήσετε ένα συγκεκριμένο συναίσθημά στους χρήστες σας
Όσον αφορά τις φωτογραφίες που θα χρησιμοποιήσετε προσέξτε τα παρακάτω:
Οι φωτογραφίες και τα γραφιστικά που χρησιμοποιείτε δεν πρέπει να ανήκουν σε κάποια άλλη ανταγωνιστική εταιρεία ή κάποιο προσωπικό blog
Όταν χρησιμοποιείτε φωτογραφίες που τραβήξατε μόνοι πχ με το κινητό σας, δώστε προσοχή στον φωτισμό ώστε να μην αλλάζει η χρωματική απόδοση των προϊόντων και τα χρώματα να εμφανίζονται όσο πιο κοντά γίνεται στην πραγματικότητα. Ειδικά σε προϊόντα που τα χρώματα παίζουν σημαντικό ρόλο όπως ρούχα, προϊόντα μακιγιάζ κτλ
Τέλος εάν δημιουργήσετε μόνοι σας, κάποιο cover image ή banner για να προωθήσετε το eshop σας, προσέξτε ο λόγος των εικόνων σας να είναι σωστός, ώστε να μην φαίνονται “ζουπιγμένες”.