Το κομμάτι της καθημερινής διαχείρισης της Facebook σελίδας σας και γενικότερα της ανανέωσης των κοινωνικών σας δικτύων, είτε έχετε μια μικρή επιχείρηση είτε μια μεγάλη εταιρεία είναι πολύ δύσκολο, καθώς πρέπει η κάθε ανάρτηση σας, να είναι όσο το δυνατόν πιο άρτια, διασκεδαστική, ενδιαφέρουσα, και το σημαντικότερο; Να έχει ένα ξεκάθαρο call to action, μια ενέργεια δηλαδή για τον χρήστη, που θα δει το post σας!
Όταν διαθέτετε λοιπόν μια online παρουσία και έχετε ήδη μια ιστοσελίδα ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα η δουλειά σας είναι λίγο πιο εύκολη, καθώς η ενέργεια που συνήθως θέλετε ο χρήστης να κάνει είναι να “φύγει” από το facebook και να οδηγηθεί στην ιστοσελίδα ή το eshop σας και εκεί να δει το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Ο τρόπος φυσικά για να γίνει αυτό είναι πολύ απλά προσθέτοντας στην ανάρτηση σας και έναν σύνδεσμο προς την σελίδα σας.
Το σύνδεσμο αυτό μπορείτε να τον βάλετε είτε αυτούσιο κάνοντας απλά copy-paste είτε να χρησιμοποιήσετε πρώτα μια υπηρεσία url shortener και κατόπιν να αντιγράψετε τον νέο σύνδεσμο που έχετε δημιουργήσει στην ανάρτηση σας.
Τι είναι οι υπηρεσίες url shorteners;
Είναι υπηρεσίες οι οποίες μετατρέπουν, όπως λέει και το όνομα τους ένα μεγάλο url με πολλούς χαρακτήρες, σε ένα πολύ μικρότερο.
Ο λόγος που οι υπηρεσίες url shorteners δημιουργήθηκαν και έγιναν τόσο διαδεδομένες είναι, όχι μόνο γιατί βοηθούν αισθητικά μεταφράζοντας ένα μακροσκελές url σε ένα μικρότερο αλλά γιατί πρακτικά βοήθησαν τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων, στο να μοιράζονται με μεγαλύτερη ευκολία σελίδες προορισμού.
Ιδιαίτερα με την εκτόξευση του twitter και με την γνωστή πια σε όλους μας χρήση συγκεκριμένου αριθμού χαρακτήρων, οι υπηρεσίες url shortener γνωρίστηκαν από το ευρύ κοινό και έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. (Το twitter πλέον ευτυχώς μετατρέπει-μικραίνει όλα τα urls αυτόματα)
Πλέον οι υπηρεσίες url shorteners έχουν γίνει και αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των marketeers ή γενικά των ανθρώπων που διαχειρίζονται social pages εταιρειών, καθώς τους δίνουν την δυνατότητα να δημιουργούν πιο “καλαίσθητα” urls γρήγορα αλλά και να ελέγχουν πολύ εύκολα τα στατιστικά και τα κλικς.
Ποιες είναι λοιπόν οι πιο γνωστές υπηρεσίες, τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε shorten τους συνδέσμους σας;
Είναι απολύτως απαραίτητο να χρησιμοποιώ και εγώ μια τέτοια υπηρεσία και να κάνω κάθε φορά shorten τους συνδέσμους που μοιράζομαι στα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας μου;
Όχι φυσικά! Δεν χρειάζεται να μικραίνετε όλους τους συνδέσμους τους οποίους μοιράζεστε, αντιθέτως θα σας παρότρυνα να προτιμάτε όποτε μπορείτε να μοιράζεστε αυτούσιο το url, ειδικά εάν πρόκειται για το site σας ή για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, και αυτό γιατί οι χρήστες απαιτούν καθημερινά όλο και περισσότερο, να έχουν τον πλήρη έλεγχο σε όλες τις αλληλεπιδράσεις τους.
Όταν μια εταιρεία λοιπόν δημιουργεί ένα όμορφο banner και το ανεβάζει στο facebook με ένα τέτοιου είδους shorten url, το οποίο δεν δείχνει ξεκάθαρα στον χρήστη που θα μεταφερθεί πατώντας το, και όταν το συνοδευτικό κείμενο επίσης δεν δίνει στο χρηστή να καταλάβει που θα οδηγηθεί κάνοντας κλικ, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο χρήστης να μην το πατήσει.
Ακόμη όμως και εάν το πατήσει αυτά τα δευτερόλεπτα που ο χρήστης πρέπει να περιμένει για να γίνει το redirection απο την υπηρεσία στην ιστοσελίδα σας, είναι αρκετά για να του δημιουργήσουν ένα αίσθημα άγχους και μια αρνητική διάθεση προς το brand σας.
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι πρέπει να μοιραστείτε έναν σύνδεσμο με 1000 χαρακτήρες! Στην μάρκετινγκ στρατηγική των κοινωνικών δικτύων τα links και πως αυτά “σερβίρονται-παρουσιάζονται” στους χρήστες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο.
Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν θα πρέπει να έχετε πάντοτε στο μυαλό σας μερικούς βασικούς κανόνες, ώστε να αποφασίζετε κάθε φορά σωστά εάν θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε ή όχι μια υπηρεσία url shortener.
- όταν ένας σύνδεσμος είναι μικρός και διαβάζεται μπορείτε να τον κοινοποιήσετε αυτούσιο
- όταν ένας σύνδεσμος ξεπερνά τους 30 χαρακτήρες είναι προτιμότερο να τον μικρύνετε
- χρησιμοποιήστε url shortener υπηρεσίες γνώστες, ώστε ο χρήστης να νιώσει εμπιστοσύνη
- ενημερώστε τον χρηστή με ένα ξεκάθαρο κείμενο ή με κάποιο call to action για τον προορισμό του συνδέσμου που κοινοποιείτε ώστε να μην του δημιουργείτε έξτρα άγχος ή λάθος προσδοκίες
- αποφύγετε να μοιράζεστε παραπάνω απο 5-6 συνδέσμους σε κάθε ανάρτηση σας ώστε να μην μπερδέψετε τους χρήστες
Ποια υπηρεσία μου προτείνετε εσείς να χρησιμοποιήσω για να μικραίνω τους συνδέσμους μου και γιατί;
Ενώ η υπηρεσία bitly είναι πολύ διαδεδομένη, ιδιαίτερα στην Ελλάδα και την βλέπουμε να χρησιμοποιείτε απο πάρα πολλές εταιρείες, εγώ σας προτείνω την υπηρεσία της google για τους 2 παρακάτω λόγους:
Ο πρώτος λόγος είναι η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη που θεωρώ ότι έχει το ελληνικό κοινό στον οργανισμό που λέγεται google έναντι μιας υπηρεσίας όπως αυτή του bitly. Ο χρήστης λοιπόν που βλέπει ένα μικρό url που έχει δημιουργηθεί με την υπηρεσία της google, θα εμπιστευτεί τον προορισμό και θα κάνει κλικ με μεγαλύτερη ευκολία! Αυτό πρακτικά για την επιχείρηση σας σημαίνει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση των χρηστών με τις αναρτήσεις σας, αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σας και κατ επέκταση των πωλήσεων σας.
Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο προτείνω την υπηρεσία της google είναι ο χρόνος ανακατεύθυνσης. Η υπηρεσία bitly είναι αισθητά πιο αργή σε σχέση με την google. Απο την στιγμή που θα κάνει κλικ ο χρήστης μέχρι να οδηγηθεί τελικά στο site σας, χρειάζεται τον διπλάσιο σχεδόν χρόνο απο την υπηρεσία της google. Κάντε εάν θέλετε και εσείς οι ίδιοι ένα τεστ και μια δοκιμή. Κάντε shorten έναν σύνδεσμο με την υπηρεσία bitly και με την υπηρεσία της google και δείτε την διαφορά στον χρόνο απόκρισης.
Ελπίζω τα παραπάνω να σας βοήθησαν να κατανοήσετε καλύτερα με ποιο τρόπο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και να εκμεταλλευτείτε τις υπηρεσίες url shortener στο δικό σας facebook management plan.
Εαν διαβάζοντας αυτό το άρθρο αποφασίσατε ότι χρειάζεστε τη βοήθεια επαγγελματιών στην διαχείριση της facebook σελίδας σας καθώς και των άλλων κοινωνικών σας δικτύων θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας!